VANLIGT ÅTERKOMMANDE FRÅGOR

Välj ett ämne nedan för att få reda på allt du behöver veta om att registrera dig eller logga in på ditt konto, vilka säkerhetsåtgärder vi vidtar, vad för lagar du behöver vara medveten om, hur du kan lösa eventuella spelproblem och hur vi säkerställer ansvarsfullt spelande på Ruby Fortune Casino.

REGISTRERING

HUR SKAPAR JAG ETT KONTO PÅ RUBY FORTUNE CASINO?

Att registrera dig på Ruby Fortune Casino kan inte bli mycket enklare. Klicka på knappen ”SPELA” på någon av sidorna hos Ruby Fortune Casino, eller knappen ”Registrera” i menyn högst upp till vänster på vår hemsida. En pop-up kommer dyka upp där du kan registrera dig med BankID. Följ instruktionerna för att skapa ditt konto.

BEHÖVER JAG LADDA NER NÅGOT PROGRAM?

Nej. Ruby Fortune Casino finns tillgängligt för att spela på alla dagar i veckan via din föredragna webbläsare på din mobil, surfplatta eller dator.

GÅR DET ATT GÄSTSPELA HOS RUBY FORTUNE CASINO?

Nej, endast registrerade konton kan spela hos Ruby Fortune Casino.

VÄLKOMSTBONUS

KAN JAG FÅ EN VÄLKOMSTBONUS PÅ RUBY FORTUNE CASINO?

Ja, alla nya spelare kvalificerar sig för en rolig välkomstbonus när de registrerar sig på Ruby Fortune. Aktivera erbjudandet vid registreringen av ditt konto, när du sedan gör din första insättning så får du ditt välkomsterbjudande, det krediteras automatiskt till ditt konto. Om du har tackat nej, har du möjlighet att aktivera erbjudandet igen när du är inloggad på ditt konto.

LOGGA IN

HUR LOGGAR JAG IN PÅ MITT ONLINE CASINO-KONTO HOS RUBY FORTUNE CASINO?

Använd din mobila eller stationära enhet för att logga in direkt via din webbläsare genom att klicka på knappen ”Logga in”, eller använd din mobila enhet för att logga in på samma sätt i din Ruby Fortunes app, som finns tillgänglig för Android och iOS. Sedan behöver du endast logga in med ditt BankID. Sen är det klart, du är inne!

MITT KONTO ÄR LÅST – HUR LÅSER JAG UPP DET IGEN?

Om ditt konto är låst kan du kontakta vårt supportteam direkt via livechatt eller e-post för hjälp och råd om hur du öppnar ditt Ruby Fortune Casino-konto igen.

JAG KAN INTE LOGGA IN PÅ MITT KONTO – VAD BEHÖVER JAG GÖRA?

Du kan du kontakta vårt supportteam genom att klicka på fliken "Kontakta oss".

BANKALTERNATIV OCH SÄKERHET

HUR KAN JAG FYLLA PÅ MITT RUBY FORTUNE CASINO-KONTO?

Tack vare flera insättningsmetoder, inklusive kredit- och betalkort, webbplånböcker, banköverföringar och mycket mer, är det alltid säkert och enkelt att fylla på ditt konto hos Ruby Fortune Casino. När du är inloggad på ditt konto klickar du helt enkelt på Bank-knappen och bläddrar sedan igenom de tillgängliga alternativen. För att registrera en ny metod behöver du bara välja det bankalternativ du föredrar och fylla i de obligatoriska uppgifterna. Detta sparas sedan som en snabbåtkomstmetod för framtiden.

ÄR DET SÄKERT ATT FYLLA I MINA KORTUPPGIFTER PÅ INTERNET?

Hos Ruby Fortune Casino är det absolut säkert. Vi tar säkerhet på stort allvar, och tack vare 128-bitars SSL-krypteringsteknologi sträcker sig våra säkerhetsmekanismer till alla delar av ditt konto, inklusive dina bankuppgifter.

TILLÅTER RUBY FORTUNE CASINO MIG ATT ANVÄNDA ETT BANKKORT SOM INTE STÅR I MITT NAMN?

Delande av bankkort är strängt förbjudet hos Ruby Fortune Casino, för att skydda våra spelare. Skulle en vän eller familjemedlem vilja njuta av alla spel hos oss rekommenderar vi starkt att de öppnar sitt eget unika konto hos oss.  

VAD ÄR MINIMUMBELOPPEN JAG KAN SÄTTA IN ELLER TA UT?

Minsta insättningsbelopp ligger på 100 kr hos Ruby Fortune Casino, medan minsta uttagningsbeloppet varierar beroende på vilken uttagningsmetod du valt. För mer information om insättnings- och uttagsmetoder, kan du gå till vår Bank-sida, eller kontakta kundtjänsten för att få hjälp.

ÄR MINA BANKDETALJER SÄKRA HOS RUBY FORTUNE CASINO?

Ja. När du registrerat en betalningsmetod säkerställer vår 128-bitars SSL-krypteringsteknik och olika andra säkerhetsåtgärder att de uppgifter du har delat aldrig faller i fel händer.

VARFÖR GODKÄNNS INTE MINA INSÄTTNINGAR?

Det finns en mängd olika skäl till avvisade transaktioner, varav de flesta beror på begränsningar som fastställs av bankkortsföretaget eller banker. Till exempel väljer vissa banker att inte stödja spelande på nätet, eller kan avvisa en transaktion eftersom en online betalningsgräns har uppnåtts. I dessa fall är det alltid lämpligt att kontakta din bank direkt och se om de kan ge dig ett svar eller en förklaring.

VARFÖR MÅSTE JAG SKICKA IN DOKUMENT NÄR JAG VILL GÖRA ETT UTTAG?

Bedrägeribekämpning och förebyggande åtgärder har en central fokus på Ruby Fortune Casino, för att säkerställa att vi följer de strikta spelreglerna som kommer från Spelinspektionen. På grund av detta, kräver Ruby Fortune Casino att identifieringsdokumentation tillhandahållits och godkänts innan några pengar kan släppas till kontoinnehavaren.

BEFOGENHETER

ÄR RUBY FORTUNE CASINO LICENSIERADE OCH REGLERADE?

Absolut. Vi är licensierade och reglerade av Spelinspektionen.

HUR GAMMAL MÅSTE MAN VARA FÖR ATT SPELA PÅ Ruby Fortune Casino?

Enligt lag måste spelare vara minst 18 år för att få spela på Ruby Fortune Casino.

SPEL

HUR KAN JAG VARA SÄKER PÅ ATT SPELEN HOS RUBY FORTUNE CASINO ÄR RÄTTVISA?

Våra spel använder en slumpmässig nummergenerator (RNG – random number generator), vilken garanterar rättvist spelande. Dessutom kan du när som helst komma åt dina speluppgifter via vår PlayCheck-funktion från Microgaming. Öppna ett spel och klicka på den röda bock-ikonen i det övre vänstra hörnet på spelskärmen. Detta öppnar upp en detaljerad och tidsstämplad rapport om all din spelaktivitet, och den uppdateras var 45:e minut. Observera att PlayCheck endast finns tillgängligt via din webbläsare när du använder en stationär enhet, men inte via din mobil.

KAN JAG KOMMA ÅT ELLER LADDA NER FLER SPEL?

Nej. Alla spel som du ser när du loggat in utgör det fullständiga utbudet av titlar på Ruby Fortune Casino, men om nya spel skulle läggas till i framtiden kommer du att bli meddelad om detta, antingen på ditt casinokonto eller via e-post.

VARFÖR FUNGERAR INTE SPELET JAG SPELAR?

I sällsynta fall kan dålig internetanslutning orsaka att ett spel inte svarar, fryser eller plötsligt stängs av. Det här är inget att oroa sig för, eftersom det bara är tillfälligt. Starta bara spelet igen och fortsätt spela. Om ett spel ständigt slutar att fungera, kan du kontakta vårt supportteam och be om hjälp.

VAD HÄNDER OM ETT SPEL FRYSER ELLER FORTSÄTTER SNURRA MEDAN JAG SPELAR?

Förlust av internetanslutning eller för mycket trafik på sidan kan skapa fördröjningar, vilket kan göra att spelet fryser eller fortsätter att snurra. För att lösa detta kan du starta om spelet och öppna upp det igen, och automatiskt fortsätta spela där du slutade. Alla insatser som gjorts under den här tiden kommer automatiskt att krediteras till ditt casinokonto, vilket du kan dubbelkolla genom att kolla igenom din PlayCheck-logg när som helst.

ANSVARSFULLT SPELANDE

HAR RUBY FORTUNE CASINO NÅGON PRAXIS GÄLLANDE ANSVARSFULLT SPELANDE?

Ja. Vi uppmanar alla våra spelare att använda sig av verktygen för Ansvarsfullt Spelande, som finns tillgängliga på https://www.stodlinjen.se, och vi ser även till att du enkelt kan ställa in insättningsgränser samt även inloggningsgränser när du vill. Självuteslutning finns också tillgängligt på Ruby Fortune Casino om du någonsin skulle känna att dina spelvanor börjar påverka dig negativt eller att du inte längre har kontroll över hur mycket pengar du spenderar på casinot.

VAD SKA JAG GÖRA OM MITT SPELANDE BLIR ETT PROBLEM?

Det bästa du kan göra i den situationen är att söka hjälp. Faktum är att, innan du börjar spela, rekommenderar Ruby Fortune Casino att du först tar självtestet som finns på https://www.stodlinjen.se. Här kommer du också att kunna prata med en rådgivare eller delta i ett självhjälpsprogram.

SPELARSUPPORT PÅ RUBY FORTUNE CASINO

JAG KAN INTE HITTA MIN FRÅGA PÅ FAQ-SIDAN – VAD SKA JAG GÖRA?

Supportteamet på Ruby Fortune Casino finns tillgängliga alla dagar i veckan. Kontakta gärna dom via e-post eller livechatt för att få din fråga besvarad!